Det va det

Julledigheten altså. Gjorde comeback på jobbet idag, kändes inte tokigt alls för man va ju rutinerad med att göra comeback dagen innan heldag. Plus att jag kom sent, for tidigt o va dessutom helt ensam. Så borde varje vecka börja.
 
Happis va ju king som alltid. Sist jag skrev va väl om resan o bastufesten... händelser efter det va väl lugn bastukväll hos sami som spårade ur till toksup karaoke, bedja till porslinsguden o avtuppning med badrumsvåg som huvudkudde.
2 dagars rehab i uleåborg inkl. äntligen få julefrid från stresshappis.
Efter det va man lagomt dampig så tillbaks till happis, juldagen skön häng på kgb+ umppis. Annandag jävligt kul på statt trots konstiga insläpprutiner. Efterfest på det, inga konstigheter, helt enkelt fint som fan.

Sen när jag tänker efter så måste jag varit jävligt dålig på supa för jag behövde inte ens gå på bolaget innan nyår för jag ännu hade såpass mkt kvar av julransionen! Iofs jag va ganska duktig på att snylta oxå.
Nyårsafton såg jävligt svag ut då jag ännu kl18 inte en susning om en endaste plan! Men i såna stunder ska man icke hamna i panik utan i lugn o ro ta sig en stänkare eller två så brukar det alltid ordna sig... mycket väl så gjorde det oxå.

Jarska började skrika på msn "ÄRE FEEST"   kan du ge dig på att det är..men vart vet jag inte. -Jag har byggt bastu kom o provkör. -Nå okejdå.
På vägen dit fick jag även tag på Teemu som satt en stenkast därifrån på fest o blev bjuden dit efter bastun.
JÄKLA skön bastu jarska hade snickrat ihop, spotlight o grejjer o grymma löylys med vedeldad. Återstår fixa taket till relaxdelen för där blev man blöt av droppande kondens. Eller om det va det som va duschen jag vet inte.

Efter det knalla iväg till festen hos Pasi o Tiina, där folket va överraskande nyktra, eller inte nyktra men sådär finkillar o finflickor. Hann inte sitta där så länge då klockan va halv raket o diverse morsor ringdes för skjuts till Umppari. Jag hade fått nys om en tredje fest på strandgatan som lägligt hade balkong till raketsidan, anlände dit lagomt 23:50 o det blev fin tillställning med ca 12pers skålandes vid tolvslaget. Fort in i värmen efter sista smällen.
Av nån anledning blev det ännu en sväng till umppari oxå, sjukt mkt folk! hann dricka en smirnoff o sen festivalstämning trängning till jackan o ut. Promenix till kalles käka pizza, försök till efterfest men matkomat satte ganska aggressivt käppar i hjulen o lika va väl det, ruskigt lyckad nyår ändå med tanke på förutsättningarna! 

Nästa dag gick i farvälens o packningens tecken o fredag morgon va det dags för avfärd där sulan bjöd på en sprillans ny "jag kan inte köra-trick"!  den går ut på att en trött janne kör 40 mil i grymt stark o låg sol i ansiktet tills man håller på bli blind o hungrar ihjäl, stopp på sibylla där sulan trycker i sig 2st 150grammare med rabattkuponger. Chaufförbyte, sulan kör 20mil tills burgarna gör revolt i kistan o säger det här går inte! måste ligga raklång.
=janne kör 45mil till.

Hemma i sunklägenheten helt plötsligt efter 2 veckor, skön men samtidigt aningen ensam feeling. Som tur har kära hanski hållt mig sällskap så det blev skön avvänjning från att ha folk runt omkring 24/7 till den lonelyrider jag egentligen är.

Hey 2009 Ho.


 
 

Kommentarer
Postat av: paj

men titta..där va hon me ;)

2009-01-07 @ 16:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0