Lite gnäll på mycket verkstad

Känner att det här inlägget kommer stå öppet några timmar nu ikväll, för jag känner att jag har snack på gång men feelingen är inte riktigt där än, får ta det som det kommer. Men kan börja med lite ros o en halv ris.

Rosen kan jag dela ut till Räde som skriver bra juttuja om lifen (www.malkus.blogspot.com) med glad o positiv inställning till det mesta. Eller jovisst delas det ut ris där oxå precis som det ska till dom som förtjänar det, men för det mesta känner man att det bara sitter en hyvens go kille där som berättar glatt om det nya livet bland nollåttorna:)

Till halva risen då. Fick inspiration från Rädes senaste inlägg, nämnde nåt om Bollnäs-Martin....radiopratare på Bandit.
Altså jag vet inte men alla verkar fullständigt älska honom! O jovisst han verkar va en skön laidback snubbe som säkert är helkul o hänga med privat, men det är vissa grejjer i hans morgonprogram som jag stör mig grymt på.

För det första ok min bilfärd till jobbet på 15minuter hinner jag inte lyssna så jävla mkt men han drar igång varje morgon kl 6, med ytterst små variationer i upplägget :
-Hej o välkomna till För Tidigt med Bollnäs Martin i bandit burken det är tok-tisdag (alt. lillördag, topp-torsdag eller king-fredag) vi tar snart frukost sen ska jag tjuvläsa chefens post men först ska ni få höra nån låt....

Alltid samma! Med knarrig morgonröst ännu som det vore att han klev precis upp o sänder direkt från sovrummet hemma i Bollnäs.
Sen efter låten följer att han låtsaspratar med star wars-chuey om helgen bla och sin galna frukost som är typ oxfilemedaljonger med rödcurry och keso, chuey svarar  *ÖUUW-WÄOO* 
Martin -Släng in den i micron 2min
Micron -PANG
Chuey -ÖUUWW...

Ruggiga effektknappar...
Och INTE glömma CPröstknappen som som säger *Bollnäsmartinsfrukost´då*  

Nästa låt o samma visa varenderliga morgon..

Vår Raubtier Hulkoff är ändå skön i nya Bandit Rockstore reklamen!
Hulkoff säger typ -Tjena Hulkoff här du vet att du kan köpa Raubtier kläder från Bandit rockstore..
MEN där oxå kommer martin in gnällandes -Näää men där finns ju prylar från andra band så som blablabla o annat fluckert...
Hulkoff- Ja men Raubtier grejjer är ändå MESSST KINGGGG (med grym basröst)
Gnäll-martin - Äähh..blablabla
Hör inte riktigt vad han säger..

Fluckert... hatar ordet fluckert!

Nåja detta om detta. Men Martin om du läser det här så tror jag faktiskt att du är trots allt är en go gosse, men liiiite ändring i morgonshowen tack,skulle inte skada... så jag själv slipper dra ärtorna i näsan innan min egna frukost..!

Så, ja det blev ju några rader ändå. Tror jag ska publicera ifall jag skriver nåt senare, för jag har haft en bra dag!!!
Så det inte blir bok.
Mer om det sen.

Jaahej*








   
 

Kommentarer
Postat av: malkus

tack för rosen! :*



hehe, visst det är ganska tjatigt med bollnäs-martin, men garvade som fan när du skrev just om chewie. :D OOOYYY-ÄÄÄY. hehehe



garvade oxå åt hulkoff MESST KING! :D lät så jävla bra..



noniin sudden, keep up the good work

2009-06-11 @ 21:36:58
URL: http://malkus.blogspot.com
Postat av: Hilda

Hahahaha, tungt mitt i prick med en lätt pil!

Han svarar förresten "äääh, whatever!"

Whaaaa, jag menar... vem svarar så till Hulkoff?

2009-06-17 @ 12:02:33
URL: http://palo.webblogg.se/
Postat av: jay

Jag mena som det, Hulkoff måste ju ha delat ut en backhand-slap för den kommentaren hoppas man..

2009-06-23 @ 09:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0