jadajada

Nog är det ju som ganska fint gå runt på bygget med bar överkropp o spänna sig (som alla andra tuffa byggare) bättra på brännan o dessutom få betalt för det. Hittar på egna projekt till sig själv som vattna gräs o plantering...ungefär det mina dagar bestått mest av nu i 2veckor. allt för att slippa sitta på kontoret!
Räknar ner till semestern som alla andra. -5 jobbdagar. Egentligen 3 men ska jobba mån-tis nästa v, skjuter på semen lite så jag ska hinna ta mig hem från brorsans bröllop i aug.

Så tis kväll efter jobb eller ons morgon Gotland, efter det happis...ja bröllopet där på slutet men vad som händer där emellan lämnar jag åt freeride och slumpen. Förslag tas som emot.

 Fast konstig feeling ändå det där med semestern. Förut har man alltid tokräknat ner till det typ från påsk o kännts som den aaaldrig kommer, nu är det mest aja ska väl bli fint med lite ledighet jo varför inte. samma förra året... nästan så man måste erkänna att man trivs nog ganska jäkla bra på jobbet.
Okej sista veckorna på morgnarna har jag nog längtat mest till semestern...första tanken på morgonen har inte varit "Vem är kingen?" utan -maaan i need vecation... eller i´m too old for this shit..!"

What else... midsommar kom o gick. dramtik på hög nivå men inget vi behöver gå in på nu det är glömt. O så fick jag en ny actionskada igen. Hade planer på införa ny femkampsgren nämligen Skimboarda över älven! (8m bred kanal) men det hade inneburit bygga om infartsrampen till bryggan så det sket sig. Skadade mig inte ens vid midnattsskateandet utan helt enkelt vass sten i hälen efter bomben från bryggan. Tur att man ändå va mogen nog för premiepension så man inte dök i.

På lördag blir det inflyttningsfest hos Räde o sen bara sista rycket med trädgårdslangarna så är man i hamn med semestern. Blir nog fint trots allt!

 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0