Seek and say what!?

Jag känner att denna blogg uppdateras (med lite tur) endast efter jag varit ute o svirat, partysummering att läsa som gonattsagor åt barnbarnen. (ända fram tills dom börjar förstå svenska)  Men jag har inget intressant liv på veckorna så det får va som det är.

Nå fredag va ju Chrissos o Helenas 50årsfest inbokad, inga konstigheter där förutom att det va balkan/öststat tema o efter 2 dagars springande i secondhand butiker gav jag upp. Va även försent att beställa Borat-baddräkten så jag fick helt enkelt dyka längst in i garderoben för att hitta the really old shit, o när jag kom ut va jag utklädd till tysk bög från estland. (Jag kom som ut ur garderoben hoho!) -succé.

Riktigt trevlig tillställning blev det ju. Tjejerna va så söta så i sina björnfittor o flertal kända ansikten ställde upp med sitt allra bästa partyhumör. Tillome thailandspojkarna med Rassibröderna i spetsen behagade dyka upp trots att dom skulle resa iväg nästa dag.
Efterfest på det så va kvällen fulländad.

Vaknade upp i Bromma med gott humör och med oroväckande mycket energi, det här skulle inte sluta lyckligt om jag bara drog hem o tråka så jag beslöt mig att åka terra Nicke istället (för tjejerna gick inte att få till samma härliga bakislullenivå som mig)

Tänkte nu ska jag va busig o svängde förbi bolaget för att inhandla några frostiga o ett par nickes bakissecret recept 7.0 päroncider. Han vart väl måttligt road av kuppet men ändå givetvis tackade artigt o tog emot.

Här börjar det bli intressant för det snurrade lite vagt i bakhuvvet att metallica skulle ju faktiskt spela den kvällen på globen, diggade en heldel videos o liveinspelningar på youtube... teasade lite nicke om att höru va säger du har du femtonhundra över så drar vi o köper svartbiljetter, men nä det gör vi ju inte. Vi såg ju dom i somras o det går ju fan inte toppa det för dom körde ENDAST bästa hitsen, hade ingen ny skiva ute som skulle behöva tryckas på i onödan osv.

Inge mer med det. John stormar in genom dörren, snackar lite skit o john inser att han inte kommer få nå shoppingpartners av oss så han bjuder oss till att kolla in hans nya villa i värmdö istället och därmed provkörning av bastun! Nuff said jag va klar på två röda let´s go!

Villan va hur fin som helst o bastun fick klart godkänt  3½ getingar av mig. Sen mitti chorizobjudningen blixtrar det till som från klar himmel ett sms från Sara som lyder, Vill du gå på Metallica? finns en biljett över!!! 

Joohej sluta skuma tänkte. Ringde upp men det stämde fan! Sudden ska se METALLICA ikväll!!
Happ på med kläderna (värt att notera att jag går fortfarande med gårdagens utstyrsel på mig) o iväg med bussen mot Globen.
John med fruga o nicke joinade snällt med oxå för dom skulle på nå middag, slapp jag åka ensam.

Framme på globen mötte jag upp sulan o kristian på puben en snabbis sen va det bara leta upp sara o med spänning vänta in Herrarna Metall. OOO draaaaa åt helvete vilken spelning det blev HELT jävla fantastiskt!! Rysningar 24/7 o snudd på tårögd. Ljudet va mkt bättre än på ACDC och scenen va placerad helt genialiskt i mitten så grabbarna fick stå jamma åt alla håll o kanter,även lasses trumset vred dom en kvarts varv med jämna mellanrum. Fyfan va bra. Aldrig sett publiken heller så taggad som det va nu, varenda näve i luften från ståplats till taket. HUUUH!
Hade INTE velat va där på söndag när james ställde in, jag HADE dragit lipet.

Raka vägen hem efter det, va ju läge för aftermetallica men tyckte jag hade gjort mitt, en bättre överraskande spontandag går inte att få till!

Tack för det. 
 




 


 

Kommentarer
Postat av: Kake

Fan vad skönt att Sara kixade biljetter till lilla Jay, joo ååoovv mii oann ;)

2009-03-12 @ 18:52:13
Postat av: jay

Kake är så jävla bäst!!:))

2009-03-12 @ 18:56:33
URL: http://jaymz.blogg.se/
Postat av: Susanna

du lever som ett spännande liv....

2009-03-13 @ 16:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0