JJES Man

Är det tecken på ålderdom när man med ca 2 veckors intervaller börjat vrida fram stuket på sätet i sin bil? Snabbt går det inte, ett par mm per gång liksom sakta men säkert. Ungefär som pensionärer pippar det går inte fort och med ganska stor sannolikhet blir ingen gravid på kuppen.

Gillar inte ordet 30årskris. Mycket bättre är ju faktiskt finskans motsvarighet kolmenkympin villitys! Som betyder typ trettiårs vildning. För är det nåt jag har så är det kanske lite av nåt sånt. För aldrig har jag haft så mkt action som iår, måste nog säga att jag har bästa året going on här ever! 
Tror heller inte att det egentligen har spec med just 30 att göra, har bara i flera års tid tyckt att man gör tok för lite roliga saker på sin fritid. O varför inte börja nya årtiondet med rivstart!

Hittills gjorda highlights för iår är..
Alpenresan, Ölandsresan med skim o kitesufing(som jag tyvärr inte fick prova pga dålig vind), Scad hopp, Gotlandsresan..o hinner nog med nån resa till innan året är slut och happis på sommarn händer ju alltid massa tok. 

Andra händelser som skulle kunna skyllas på 30årsvildningen är kanske första tattoon,första knarket, första nakenfoto sessionen,första kaffet (wiildboy huh..) 

Inget gott utan något ont heter det väl,har nog aldrig varit lika skadad som iår:
Trasig ansikte o sprucken handled efter inlinesolycka i Öland, Djup sår i hälen efter badtur på midsommar, fraktur ovan lillfingerknogen efter fylleboxning, ena knän värker efter..i dont know what plus alla blåmärken o skrapsåren som mystiskt dyker upp efter dom mest "lugna" kvällarna. Har för första gången fått skaffa mig klippkort till sjukan, eller va hetere högkostnadskort.

Känns som att jag har glömt nåt.
Oh well nu har iaf aktivitetsseptember dragit igång som vi planerat länge, deltagarna är iaf jag nicke o John, o kanske Räde. Går ut på att hitta på så jävla mycket grejjer dels under veckorna men mest på helgerna så att man inte ska behöva gå på krogen bara för att man inte kommer på nåt roligare. Givetviiiiis när man planerar sånt här så hör ju alla av sig med ruggiga festaplaner, tror jag hört om kingpartyn till varje helg den här månaden men vi får se hur det går ihop helt enkelt. Nicke o john ska ändå svika en vecka när dom drar iväg på resa. 
Pli nog pra endå.  

Ps alla som vill vara med o leka räcker upp en hand!
    



  

Kommentarer
Postat av: räde räcker upp en hand

2009-09-01 @ 22:03:14
URL: http://malkus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0